Professional Capital

Collegereeksen met Prof. Willem Verbeke

Ben jij op zoek naar een collegereeks die net een stapje verder gaat voor jezelf of jouw commerciële team? In samenwerking met Prof. Willem Verbeke, hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, organiseren wij twee verschillende collegereeksen: commercieel leiderschap vanuit een wetenschappelijk oogpunt en strategisch account management. Beide collegereeksen bestaan uit vier avondsessies bij ons op kantoor in Brainpark 1 te Rotterdam. Deze collegereeksen zijn inclusief een DNA test, welke de wetenschappelijke gedachten achter jouw persoonlijke stijl van leidinggeven of account management zal weergeven. Naast bovengenoemde collegereeksen is een incompany variant ook mogelijk voor jouw eigen organisatie, volledig op maat gemaakt.

 


 

Commercieel Leiden vanuit een Wetenschappelijk Oogpunt‘ 

Uit recent wetenschappelijk onderzoek van Prof. Willem Verbeke blijkt op welke manier de werking van het brein van verkopers invloed heeft op hun commerciële handelen, zowel intern als extern tegenover (potentiële) klanten.

Commerciële teams genereren meer omzet als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan: ze worden begeleid door een sterke commerciële leider, ze zijn klantgericht en ze worden beloond voor goede prestaties.

“Als je op de hoogte bent van de wetenschap achter de verkoper, kun je als commercieel leider je commerciële team sterker maken en dus de resultaten verbeteren” aldus Prof. Willem Verbeke. Dit onderwerp wordt uitvoerig besproken tijdens de vier hieronder genoemde sessies. Ook wordt er een DNA test afgenomen zodat je een deel van jouw biologische identiteit kunt ontdekken.

Programma:

Sessie 1

Leiderschap tonen op commercieel vlak. Het motiveren en proactief laten handelen van jouw team. Wat zijn de positieve prikkels die verkopers via hun hersens binnenkrijgen en hoe kun je die als commercieel leider activeren?

Sessie 2

Neurowetenschappelijke grondslagen van leiderschapsstijlen en de rol die hechtingsstijlen spelen binnen jouw praktijk.

Sessie 3

Bespreking van jouw DNA-profiel en wat jouw DNA-profiel wetenschappelijk gezien betekent. Aan de hand van ‘behavioral economics’ teamgedrag leren begrijpen en hierop leren inspelen door middel van jouw persoonlijke managementstijl.

Sessie 4  

Het belonen van jouw commerciële team. Wat is het effect van beloningssystemen op de hersenen en hoe kan dit inzicht je helpen om jouw medewerkers te motiveren? Hoe ontwikkel je individuele beloningssystemen en beloningssystemen voor teams?

 


 

De Strategische Account Manager‘ 

Uit recent wetenschappelijk onderzoek van Prof. Willem Verbeke blijkt hoe de werking van het brein invloed heeft op het commerciële handelen van accountmanagers.

Door de wetenschappelijke inzichten over de werking van het brein te spiegelen aan jouw persoonlijke situatie en ervaringen binnen accountmanagement, leer je herkennen wanneer je productief of onproductief commercieel handelt en kun je jezelf verder ontwikkelen.

In de vier sessies met Prof. Willem Verbeke wordt het vak accountmanagement geanalyseerd en krijg je concrete tools aangereikt om jezelf als accountmanager naar een hoger commercieel niveau te ontwikkelen. Ook wordt er een DNA-test afgenomen zodat je een deel van jouw biologische identiteit kunt ontdekken.

Programma:

Sessie 1 

Inzicht in jezelf als accountmanager en hoe je door zelfkennis nog beter in staat bent om als zodanig op te treden. Hoe kun je gebruikmaken van neurowetenschappelijke inzichten omtrent sociale intelligentie en hoe pas je die in de praktijk toe? Hoe kun je een persoonlijke relatie met jouw klanten opbouwen?

Sessie 2

Waarom zijn verkoopangst en gêne belangrijke blokkades tijdens verkoopgesprekken? Hoe kunnen recente inzichten in neurowetenschappen inzicht geven in waarom verkopers niet om een deal durven te vragen? Hoe ga je om met die verkoopangst? Hoe kun je jouw doorzettingsvermogen vergroten?

Sessie 3

Hoe kun je jouw klanten beïnvloeden door middel van de inzichten in ‘behavioral economics’? Welke belangen spelen er bij de leden van het buying center van een organisatie tijdens het aankoopproces en hoe beïnvloed je deze verschillende belangen?

Sessie 4

Hoe bouw je interne en externe netwerken op? Hoe kun je via interne netwerken effectieve accountteams opzetten? Hoe zet je offline- en onlinenetwerken in als integrale versneller van het verkoopproces? Hoe word je kennisbroker en treed je op als thought leader? Hoe geeft jouw DNA-profiel inzicht in jouw eigen functioneren?

 


 

Na succesvolle afronding van een van de collegereeksen ontvangen deelnemers een officieel certificaat, ondertekend door Prof. Willem Verbeke. 

Meer weten of inschrijven? Neem contact op met Jeroen Melkert via 010 205 38 40 of via j.melkert@professionalcapital.nl.